Friday 1 June 2012

istikharah CINTA

istikharah CINTA :-






"hamba itu lebih hampir kpd tuhannya, apabila dia sujud...pada saat hati mula pasrah, segalanya terjawab melalui istikharah.....istikharah hati mendebungkan cinta & menemukan jawapan.....jawapan yg pasti, dlm memburu cinta ilahi."


"ya Allah, aku memohon cinta-mu dan cinta org yg mencintai-mu.aku juga memohon cinta yg mendekatkanku kpd cinta-mu.
"ya Allah, jadikan aku reda sepenuh hati kpd cintaku kpd-mu, engkau yg menguasai segala usahaku.
"ya Allah, jadikan segenap kecintaanku sebagai kekuatan bagi mendapat keredaan-mu. ya Allah , tenangkan hatiku atas setiap kecintaan yg buruk yg engaku singkirkan dpd-ku.
"ya Allah, dengan permohonan hamba-mu wahai yg maha mendengar.Amin."


JODOH dan PERTEMUAN semuanya dari Allah.. Adakalanya, kita diberi PETUNJUK melalui mimpi.. Mimpi adalah mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan solat Istikharah dan memohon dengan BERSUNGGUH-SUNGGUH supaya Allah memberikan petunjuk, insyaAllah dengan izinNya kita mendapat mimpi petunjuk.. Kadangkala petunjuk dalam bentuk RASA HATI.. Jika dia pilihanmu, buatlah KEPUTUSAN sebaiknya.. Jika tidak, TOLAKLAH dia dengan BAIK..


Seandainya dirimu TIDAK MEMILIKI sesuatu yang kamu cintai, maka cintailah sesuatu yang kamu miliki..
Jangan pinggirkan Allah kerana Dia yang mengurniakan rasa cinta..
Jangan dilupakan Rasulullah kerana dia yang mmberi PANDUAN untuk 
bercinta..♥♥♥




CINTA itu di hati, CINTA adlh fitrah hati, lahir tnpa diminta dan dipaksa, apakah CINTA itu suci atau sebaliknya?


CINTAilah yg di hati, itu CINTA hakiki dan murni, jgn CINTA hnya nafsu, itu CINTA palsu yg melulu, betapa bahagia CINTAkan Tuhan, bagai bunga yg mewangi kehidupan.

Tiada waktu dan jarak memisah, kembara rasa tidak bernokhtah.. Betapa derita korban perCINTAan, bila nafsu menjadi taruhan, jiwa gelisah bila terpisah, asyik bertemu jemu bertamu..

CINTAIlah sesiapa saja, asal wadahnya CINTA ALLAH.. Hati tidak resah, jiwa tidak gelisah, jauh terhubung RINDU, dekat terikat PADU..







insyaallah.....allah tidak akn sia-siakan umatnya, jika umatnye tidak lupa melakukan kn kewajipan nye lalu brdoa.... itu janji allah!


(buku ni lah saya bayak belajar tentang istikharah CINTA)

“Ya Allah, aku memohon ketentuan pilihan menurut pengetahuan-Mu dan memohon penetapan dengan kekuasaan-Mu, juga aku memohon kurnia-Mu yang besar. Sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui dan aku tidak mengetahui apa-apa. Engkau yang Maha Mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah, sekiranya dalam ilmu-Mu urusanku ini baik untuk aku dan agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, takdirkan untuk aku dan mudahkan serta berikan berkat kepada aku melaluinya. Sebaliknya, apabila dalam ilmu-Mu urusan ini buruk untuk aku dan agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, lalu jauhkan hal itu daripada aku dan jauhkan aku daripada urusan itu serta takdirkan untuk aku yang lebih baik daripada urusan itu walau di mana jua. Kemudian, puaskan hatiku dengan takdir-Mu itu.”

No comments:

Post a Comment